سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی
سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

آبسه مغزی چیست؟

در این مقاله، ما در حال تلاش برای صحبت در مورد آبسه مغز و علت آن و درمان آن است. ما امیدواریم که این مورد برای موجودات گرانقیمت شما اهمیت داشته باشد. تخلیه مغزی انباشت بدنه به علت عفونت باکتریایی در مغز یا لایه بیرونی سه لایه غشایی که مغز و نخاع را پوشش می دهد.


آبسه مغزی چیست؟


التهاب مغزی تورم تورم در مغز ناشی از عفونت است، یعنی باکتری ها و قارچ ها وارد بافت مغزی می شوند. در سه حالت، آبسه تولید می کند: عفونت در قسمت جمجمه، از جمله عفونت گوش، سینوزیت، یا آبسه دندان، به طور مستقیم به مغز. عفونت در قسمت بدن، مانند پنومونی، به ریه ها گسترش می یابد. مغز از طریق خون و آسیب شدید سر است که از طریق شکاف به داخل مغز شکسته میشود. گفته شده است که مخچه در گلوله و گلبول های سفید خون و باکتری ها و دیگر سلول های ایمنی بدن در بافت مغزی که اغلب دارای یک هسته قارچی یا باکتریایی هستند، تجمع می یابد. .
آشنا با آبسه مغزی

عفونت باکتریایی شایع ترین علت آبسه در مغز افراد سالم است. آبسه های قارچی در مغز معمولا در افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف رخ می دهد. در این بیماری، عفونت موجب انفجار مغز می شود به دلیل انباشت سلول های فاسد و مرده. آبسه مغزی ناشی از ورود قارچ ها، ویروس ها یا باکتری ها به مغز از طریق یک زخم بر روی سر یا عفونت در جاهای دیگر بدن است. بر طبق تحقیقات، بیش از 20 تا 50 درصد از همه موارد آبسه مغز به علت عفونت در سایر قسمت های بدن است. عفونت های قلب و ریه یکی از شایع ترین علل آبسه مغزی است. با این حال، آبسه مغز ممکن است از یک عفونت گوش، سینوس یا حتی آبسه در یک دندانه شروع شود.
علائم آبسه مغزی چیست؟

علائم زیر به تدریج در عرض چند ساعت ظاهر می شود. این علائم مشابه تومور یا علائم سکته مغزی هستند:

درد در پشت و پایین پشت، اگر عفونت در غشای نخاع باشد

سردرد

تهوع و استفراغ

ضعف، بی حسی یا فلج در یک طرف بدن

پیاده روی نامنظم

تصرف

تب

خستگی، سردرگمی، یا حالت دلخواه

مشکل صحبت کردن
علل آبسه مغزی در کودکان

آبسه یک بیماری عفونی است. ممکن است در مغز آبسه در یک یا چند منطقه وجود داشته باشد. این وضعیت ممکن است مشکلی در مغز و نخاع ایجاد کند. در واقع، آبسه مغزی یک وضعیت جدی و تهدید کننده زندگی است که باید سریعا درمان شود. شایع ترین علل آبسه مغز در کودکان، ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها. در عین حال، باکتری ها شایع ترین علت آبسه مغزی در کودکان است.
چگونه یک آبسه مغزی ایجاد کنیم

آبسه مغزی، انباشت گلبولهای گلبول سفید و سفید و باکتری ها و سایر سلول های ایمنی بدن در بافت مغزی است. این وضعیت زمانی رخ می دهد که یک باکتری یا قارچ بخشی از مغز را آلوده کند. با تشکیل آبسه در مغز، بافت ایجاد می شود تا از گسترش آن به سایر نقاط مغز جلوگیری شود، اما همچنین می تواند یک خطر دیگر را ایجاد کند، از جمله خطرات ناشی از این بافت، مانند تورم مغز بافت اشاره کرد که چون مغز نمیتواند گسترش یابد، آن را به سمت دیگر هل می دهد و می تواند رگ های خونی را مسدود کند. در سه حالت، آبسه تولید می شود: عفونت در قسمت جمجمه، از جمله عفونت گوش، سینوزیت یا آبسه دندانی، به طور مستقیم به مغز تزریق می شود. عفونت در بدن مانند عفونت ریه، گسترش به مغز از طریق خون و آسیب شدید سر، که از طریق شکاف به مغز شکسته می شود. در کودکان، عفونت هایی مانند عفونت های روده و دندان می تواند مسئول آبسه مغز باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.