سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی
سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

سایت صابون سلامتی

رفع تیرگی واژن و کشاله ران: ۲۳ درمان خانگی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد رفع تیرگی واژن و کشاله ران: ۲۳ درمان خانگی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.داشتن کشاله ران و خط بیکینی تیره می‌تواند باعث خجالت شما شود. این مسئله نباید باعث نگرانی شما شود زیرا درمان‌های طبیعی متعددی وجود دارند که می‌توانند در رفع تیرگی واژن و کشاله ران و ناحیه تناسلی به شما کمک کنند.دلایل شایع تیرگی واژن کشاله ران شامل ژنتیک، تعریق زیاد، تجمع پوست‌های مرده در اطراف خط بیکینی، قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش، اصلاح مداوم واژن، پوشیدن لباس‌های زیر با الیاف مصنوعی و اصطکاک ران‌ها هستند.

رفع تیرگی کشاله ران

در این‌جا نکاتی را برای رفع تیرگی واژن و کشاله ران برای شما آورده‌ایم.

– به جای اصلاح با تیغ یا کرم‌های موبر، از موم استفاده کنید. موم از تحریک پوست و تغییر رنگ آن جلوگیری می‌کند.

– زمانی که با بیکینی به ساحل می‌روید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. این کار از تغییر رنگ خط بیکینی جلوگیری می‌کند.

– با یک بار در هفته لایه‌برداری، سلول‌های مرده جمع شده اطراف بیکینی را از بین ببرید.

– غذاهای سالم و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و اسید چرب امگا۳ بخورید. این کار به حفظ رنگ طبیعی پوست کمک می‌کند.

– روزانه آب کافی بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

– لباس‌های زیر پنبه‌ای و راحت بپوشید که هوا در آن جریان داشته باشد.

درمان‌های خانگی و طبیعی رفع تیرگی واژن و کشاله ران

۱. شیر

شیر از گذشته‌های دور، یکی از بهترین درمان‌ها برای تیرگی پوست است. شیر سرشار از اسید لاکتیک است که به کاهش تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. یک پارچه پنبه‌ای را در شیر قرار داده و بین ران‌های خود را با آن بمالید. ناحیه تیره بیکینی را ۱۵ دقیقه با این پارچه بمالید سپس با آب گرم بشویید. این کار را تا زمان کسب نتیجه دلخواه به طور منظم انجام دهید.

۲. هویج

رفع تیرگی کشاله ران

هویج حاوی ماده بتاکاروتن است که به حفظ رنگ پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش از پوست محافظت می‌کند. با این‌که می‌توانید هویج را به صورت خام بخورید تا رنگ پوست‌تان روشن شود، اگر آن را به شکل خمیر درآورید، تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

برای این درمان، یک عدد هویج تازه را له کرده و چند قطره روغن چوب صندل به آن اضافه کنید. پس از آن، قبل از خواب، ناحیه تیره را با آن ماساژ دهید. صبح بعد، آن قسمت را با آب ولرم پاک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روغن دانه هویج استفاده کنید که هیچ ماده معدنی و عطری ندارد.

۳. ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا دارای خواص روشن کننده پوست است. این ژل، تولید سلول‌های جدید را افزایش داده و پوست را مرطوب می‌کند. باید ژل آلوئه‌ورا را از برگ‌های آن درآورده و پس از حمام کردن، روی ناحیه تیره کشاله ران و واژن بگذارید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای کسب نتیجه سریع، یک بار در روز این کار را انجام دهید. آلوئه‌ورا برای درمان تغییر رنگ پوست نیز مفید است.

رفع تیرگی واژن و کشاله ران ۴: چوب صندل

چوب صندل در برابر اشعه فرابنفش از پوست محافظت کرده و لکه‌های تیره را رفع می‌کند. این ماده، رنگ پوست را بهبود بخشیده و رنگیزه‌دار شدن پوست را نیز درمان می‌کند. فقط یک قاشق غذاخوری لیمو را با ۳ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل مخلوط کنید تا خمیری شود. همچنین می‌توانید در صورت غلیظ بودن کمی گلاب به آن اضافه کنید. آن را روی ناحیه تیره قرار داده و بگذارید یک شب بماند. صبح بعد ناحیه را با آب ولرم تمیز کنید. زمانی که این کار را یک بار در روز انجام دهید، رنگ ناحیه تناسلی شبیه به رنگ دیگر قسمت‌های بدن می‌شود.

۵. زردچوبه و پرتقال

رفع تیرگی کشاله ران

زمانی که زردچوبه و پرتقال را ترکیب می‌کنید، مخلوطی عالی برای روشن کردن پوست به دست می‌آید. و چون پرتقال حاوی ویتامین C است، باعث درخشان شدن پوست می‌شود. مقداری زردچوبه را با دو قاشق آب پرتقال و یک لیوان آب ترکیب کنید. محلول را روی قسمت‌های تیره بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

۶. جوش شیرین

جوش شیرین، سلول‌های مرده پوست را رفع کرده و از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند. برای رفع تغییر رنگ پوست، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با سه قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را روی نواحی تیره بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید. اگر پوست‌تان حساس است از این درمان استفاده نکنید.

رفع تیرگی واژن و کشاله ران ۷: پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که به رفع تیرگی ناحیه بیکینی کمک می‌کند. پاپایا، شکسته شدن سلول‌های مرده پوست را نیز تسریع می‌‌کند. یک عدد پاپایای رسیده را تهیه کرده، پالپ آن را درآورده و به مدت ۵ دقیقه روی ناحیه مورد نظر بمالید. همچنین می‌توانید پاپایا و روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای نتیجه سریع، آن را به طور منظم به کار ببرید.

۸. بادام

بادام سرشار از ویتامین E بوده و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. علاوه بر این، بادام دارای خاصیت لایه‌برداری نیز هست که می‌تواند به روشن شدن ناحیه تناسلی نیز کمک کند.

اول، بادام‌ها را چند ساعت در آب بخیسانید. سپس آن‌ها را آسیاب کرده و کمی شیر به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را روی قسمت‌های تیره قرار داده و بگذارید یک شب بماند. وقتی هر روز این کار را می‌کنید، تغییر رنگ پوست خود را می‌بینید. برای این کار می‌توانید از روغن بادام نیز استفاده کنید.

۹. آرد نخود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.